Monday, May 16, 2011

saya dah kawin, saya bini org la.. bini sapekah?



 gamba sape ni ak pown xtau.. yg pasti bkn org yg berkaitan ngan ak.. main amik je kat internet..


saya baru tau plak yang sy dah kawin.. dengan spe? okeyh sy pown xtau bile saya kawin.. peristiwa ini berlaku semalam.. jom bace perbualan telefon sy dengan mr....erm lupe tanyer name die di office mama saya semlm.... nk tau name die mintak nom fon die kat saya ye.. & tanye sendiri..
mesti korg kate ak mengarutkn.. kn.. bleyh plak bg2 nom.. ok fine.. xnk la buat korg lg slah fham..

~perbualan telefon bermula~

mr.??? : hello,....

dalyn   : hello,...

mr.??? : elo puan aaa.. ini saya lo.. itu tuan punya rumah U mau itu.. saya mau tanya aa.. saya lupa itu kamu mau beli ka sewa aa itu rumah...

dalyn   : erm aaaa... (ak xsempat ckp pape)

mr.??? : itu rumah la yg banglo itu 3 tingkat.. u mau sewa ka beli

dalyn   : u salah org ni, wrong number, wrong number.. itu xde nk bli rumah laaa... sewa pown sy xda la.. ( pastu tokey ni buat ak pikir kejap.. erh ak mmg la ade sewa rumah, mmg la 3 tingkat tp ak punyer conner lot bkn banglo.. lg 1 tokey ak melayu la)

mr.??? : erm panggil itu suami kamu..saya mau bincang sama dia la..

dalyn   : erm.. erm.. u salah nombor ni..wrong number.. wrong number.. i belum kawin lg la..

mr.??? : itu suami kamu la...

dalyn   : saya belum kawin lg la.. u salah org ni..

mr.??? : owh suami kamu tiada di lumah ka?

dalyn   : (ckp bsik2 : sabar isma sabar.. klo teros ltak jap lg die tpon lg.. adoiyai..) tokey i xde nk sewa rumah, n i xkwin lg maa.. u slah org slah nombor...

mr.??? : oooooooowhhh salah lombor ka? long lumber ka? aiyooo, aiyooo sorry aaaa...

rumah ak di panggil 13 dara sbb smuenyer ade 13 org kat rumah 2.. & smue nyer bdak kos ku.. ak nk tnye la.. bile ak kwin n spe plak la laki ak erh.. i feel soo funny la with that chines ak ckp die buat dek je.. pastu ak yg leteyh terang kn.. mama ak yg dengar plak terkekek-kekek gelak kn ak.. ceit~ smpai pg ni mama still ajuk2 ak psal 2.., mama ckp gini " panggil itu suami kamu.." hahahaha.. ok fine sy xkwin lg ye.. 



ok ckp psal kwin ini laa kaitan cerita mlm semlm vs pagi tu.. sehari suntuk semlam ckp psal kwin.. apasal plak? ak da nk kwin ke? pndai la korg.. spe ak nk tarik kawin ngan ak.. jgn nk menyewel yer.. camni, semlm ak p kedai jaitan ngan mama ak lpas balik dr office mama, pastu punyer la rmai org.. sabo~~je la.. semue org sbuk bli brg kawin.. kwn konvoi rmai2 ke? itu ak xtau, tp ak rase xmungkin lahkowt.. may b sbb da nk cuti sekolah so ramai yg amik kesempatan ni utk melangsungkn perkahwinan diorg.. yg ak xtahan satu fmly die bwak.. klo stakat bwak mak ayh n pasangan okeyh lg.. ni ank buah, adk, smue la.. mne xpenuh kedai tu.. okeyh abis cerita kat kedai jaitan..







pastu sebelum balik semlm mase kat office mama saya on chat saya sbb nk bertanye kepada kwn sy ,, kwn erh.. korg jgn nk buat cerita lg.. iaitu aman yaseer pasal msk.. sbb sy nk kne blik seremban semula ahad nnt iaitu 22/5 sbb sepupu sy kawin di pusat dakwah negeri sembilan so sy nk kne la tnye die sbb die antara mmp yg rapat ngan sy yg sy beyh x klo nk blik utk aritu je n die ckp mungkin 2 xmenjadi mslh pon.., mesti u all rase mcm familiar je tmpat ni.. ala, tmpat zaquan angkat nikah langsung kn mjlis kawin die aritu..  tmpaatnyer mmg cantik mmg ramai yg akan ambil kesempatan utk melangsung kn disana.. so still cerita psal kawin lgkn









entry ni bleyh panggil entry psal kawin2.. mcm bdak2 dlu la plak kn.. main kawin2.. tp sy xingtlah klo sy penah main permainan gitu mase kcik2 dlu..  end of story ari.. arini sy x p mne2.. dok rumah sulam manik baju adik mia sy je.. and it's done.. and thanks kepada semue yg wish happy teachers day  or dalam bahasa melayu nyer selama hari guru kepada saya arini.. sbb awk da buat sy happy..
gamba ni la puast dakwah 2..

No comments:

Post a Comment